Nytt smittetilfelle i Siljan

En person til er smittet med Covid-19 i Siljan.

Vedkommende er satt karantene med milde symptomer. Nærkontakter er informert og er satt i karantene. Testing av disse er avtalt.

Alle relevante personer er informert og skal følges opp etter FHI retningslinjer. De aktuelle skolene er informert.

Dette gjelder alle:

Kommunen vil minne befolkningen om at alle som får en luftveisinfeksjon med feber, hoste, tungpustethet, tap av smak- eller luktesans, sår hals, eller føler seg syke, må ta kontakt med kommunen for å bli testet for Covid-19.

Råd til alle i befolkningen

• Husk god hånd- og hostehygiene.
  • Hold 1 meter avstand til andre enn de du bor med. Unngå fysisk kontakt, inkludert håndhilsing og klemming.
  • Dersom du får symptomer på luftveisinfeksjon, må du holde deg hjemme og du bør ta en test.

Har du symptomer, bli hjemme og ta kontakt med kommunens koronatelefon 35 94 25 50 eller 116117, så vil du få beskjed om hva du skal gjøre.

Oppdatert informasjon finner du her:

Publisert: 02.12.2020 11.00