Vant NM i bueskyting

Nok et talent fra Siljan som setter Siljan på kartet, og som er en ypperlig Siljan-ambassadør sier ordfører Kjell A. Sølverød når han dukker opp hos Maren Andrea Omnes Wraalsen med en liten oppmerksomhet til Maren Andrea.

Hun vant NM i skive bueskyting søndag 18.8. Grenland Bueskyttere har ikke hatt norgesmester siden 2006.

Det var 10 skyttere fra Grenland Buesyttere som reiste til Bugårdsparken i Sandefjord for å konkurrere med 295 andre skyttere om konkurrere om edle metaller og NM-tittel.

Etter å ha gått igjennom flere kvalifikasjonsrunder, ble gullfinalen meget tett og spennende, men Maren Andrea tok til slutt seieren og gullmedaljen med resultatet 6-4. Hun er med det Grenland Bueskyttere sin første Norgesmester siden Birgitte Brueland tok gull i 2006.

Vi gratulerer!!

Publisert: 16.09.2019 14.17