17. mai i Siljan 2021

Også i år må vi belage oss på en annerledes 17. mai-feiring, men likevel er det planlagt en fellesmarkering av dagen her i Siljan, digital sådan.

17. mai-komiteen, Skolemusikken i Siljan og Siljan kirke har i samarbeid sydd sammen et digitalt program, som vil bli delt på Siljan kommunes hjemmeside, og på facebooksida til kommunen.

I det digitale programmet vil dere får se og høre:

• Sangen «Norge i rødt, hvitt og blått», fremført av Skolemusikken i Siljan med sangere fra mange av våre bedrifter, skolene, sykehjemmet og andre av bygdas instanser.
  • Fra kirken blir det gudstjeneste med vakker sang og musikk av Kari Lise Høgseth og Nicolae Bogdan i samspill med organisten vår.
  • Videre blir det tradisjonell bekransning av bautaen ved ordføreren, og både «Ja, vi elsker dette landet» og «Siljansangen» blir sunget.
  • Midtbygda skole er også representert med både sang og 17. mai-hilsener.
  • Årets 17. mai-taler er Karoline Tveitan. Hun er aktiv politiker og er engasjert i Siljan bygdekvinnelag. Til daglig driver hun gård og «Inn på tunet», og jobber der med flere av bygdas barn og unge.

På selve nasjonaldagen er jo situasjonen slik at vi ikke kan møtes mange sammen, men litt korpsmusikk kan det hende det vil høres rundt om i bydga.

Vi ønsker alle en fin og minnerik 17. mai-feiring! Vi håper at hele bygda kan samles neste år!

Lenke til den digitale 17.mai feiringen i Siljan kommer når det nærmer seg :-).

Hilsen 17.maikomiteen, Skolemusikken i Siljan og Siljan kirke

Publisert: 16.04.2021 13.27