17. mai i Siljan 2020

Siljan er større enn du tror... sier Rolf Øverbø i sin 17. mai tale - på video.

Talen er spilt inn på forhånd, sammen med noen av de tradisjonelle høydepunktene en helt vanlig 17. mai pleier å inneholde – gudstjeneste, kransnedleggelse med tale av ordføreren, tale for dagen av Rolf Øverbø, lokale musikere og sangere, en hyggelig hilsen fra Siljan skolemusikk, og sang av barn fra Midtbygda skole – akkurat disse tingene 17. mai normalt skal inneholde, men i år blir det altså digitalt. Dette har vært et samarbeid mellom 17.mai-komiteen, kirken og kommunen.

I år blir alle i Siljan oppfordret til å feire 17. mai hjemme på grunn av koronafaren. Heldigvis har lettelser i smittevernreglene ført til at vi nå kan samles i mindre grupper. Om du skal samle familie og venner er det likevel viktig å huske å holde en meters avstand, og ikke være flere enn 20 personer. UANSETT - vi kan pynte oss, heise flagget og spise is!

Del din 17. mai

På selveste 17. mai inviterer vi alle til å legge en hilsen, et bilde eller en liten video på kommunens facebookside. Dette håper vi kan være med på å skape en slags følelse av fellesskap i fantastiske Siljan, selv om vi ikke kan samles på samme sted i år.

Videoen vil være tilgjengelig fra 17. mai kl. 07:00. Du kan se hele programmet, eller du kan gå direkte til den programposten du ønsker å se og høre.

Se 17. mai-videoen her

Publisert: 15.05.2020 16.50