Drømmedag ved Siljan ungdomsskole

Fredag 23. april var det MOT-spirit på Siljan ungdomsskole, og elevene ante fred og ingen fare frem til klokken ett...

Tidligere på dagen hadde elevene observert NRK på stedet og en del MOT-gensere blant lærerne. Elevene hadde null anelse om hva som ventet. Kl.13.00 ble hele skolen samlet til en stor felles MOT-samling nede på idrettsbanen

9.klasse ankom samlingen sist, og skjønte det var noe på gang, da vi ble filmet av NRK.

Musikken ble dempet og frem kommer en dame som lyser opp med energi og glede, og denne damen var Marte Siljan Lind, regionleder i MOT. Marte begynte å prate om MOT og hvordan drømmer er en viktig del av livet, hun bygger opp spenningen ved å hinte til at noen ville få en drøm oppfylt her på skolen. Spenningen var til å ta og føle på.

Så ropte hun opp Patrick Dalheim fra 9B. Jubelen kunne bli hørt så langt som til Kongsberg. Patrick hadde en drøm om å bli bilmekaniker, og dette hjalp MOT til med, sammen med Bruktbilforum, ved å gi han en bil han kunne mekke på. Han får også lov til å komme ned på verkstedet til gutta på Bruktbilforum. André ble kastet med i drømmen han også (kjekt å være tvilling). Med sjokkerte ansikt gikk de for bort å se på den nye bilen sin, en VW Beetle.

Men det stoppet ikke der! Musikken økte i volum, og spenningen med den, for ned på banen kom Petter Waskaas i sin Volvo gatebil, for å ta med de to guttene på Flittig for å kjøre rally. Han er tidligere elev ved skolen, og kjører nå rally i Team Sæves Waskaas Motorsport.

Medelevene ble stående igjen like sjokkerte som de to guttene, og følte seg litt stolte over at noen i klassen, deres venn, hadde fått oppfylt sin drøm.

Dagen sluttet fint med tidligere fri.

Hilsen Gro Ingrid og Stine, UM-ere ved Siljan ungdomsskole

Publisert: 28.04.2021 08.48