Kurs for pårørende til personer med demens

Skien kommune i samarbeid med Siljan kommune og Skien demensforening inviterer til pårørendeskole, et kurstilbud til deg som har et familiemedlem eller en nær venn med demenssykdom. Kurset kan også være aktuelt for deg som akkurat har fått diagnosen.

Gjennom faglige forelesninger, plenums- og gruppesamtaler får du kunnskap om demens og innsikt i hvilke følger sykdommen kan ha for deg som har fått diagnosen, deg som pårørende og øvrig familie. Du treffer andre i samme situasjon og fagpersoner med kompetanse på området.

Tid: Torsdag 27. oktober kl. 18:00 – 21:00, som er første av 4 kurskvelder
Sted: Klyvetunet, Klyveveien 58, Skien

Påmelding innen mandag 24. oktober

Datoer for kurskveldene (fra kl. 18:00 til 21:00)

• 27. oktober - Informasjon om kommunens tjenester.
  • 3. november - Om ulike demenssykdommer.
  • 10. november - Pårørendeerfaringer. Tap og sorg.
  • 17. november - Kommunikasjon med personer med demens.
    • Skien demensforening presenterer sine aktiviteter og tilbud

Med forbehold om endringer i programmet.

Påmelding - innen 24. oktober til:

Oppgi navn på alle deltagerne, og telefonnummer for minst én av deltagerne hvis flere melder seg på sammen.

Du kan også ta kontakt hvis du har spørsmål eller har behov for avlastning for å kunne delta på kurset. Vi vil prøve å være behjelpelig med det.

Publisert: 10.10.2022 14.11