Ny regionsekretær i Grenlandssamarbeidet

Sondre Groven gjestet kommunestyremøtet i Siljan i går kveld.

Med hovedmål om et samarbeid som skal bidra til en økt økonomisk og befolkningsmessig vekst i Grenland, startet det interkommunale Grenlandssamarbeidet mellom Siljan, Porsgrunn, Skien, Bamble, Kragerø og Drangedal i 2003.

Sondre Groven, som etterfølger Karianne Resare, startet jobben ved nyttårstider, og han skal koordinere de ulike samarbeidsprosjektene som grenlandskommunene er involvert i.

For tiden reiser han rundt på kommunestyremøtene, for å bli kjent med kommunene, lytte til innspill og informere om arbeidet han skal driv med. Satsningsområder er infrastruktur, samfunns- og næringsutvikling, sykehuset og universitetet.

Sondre Groven er 30 år, har en mastergrad i statsvitenskap fra NTNU/Berkley med fordypning innenfor offentlig politikk og administrasjon, og kommer fra forskerjobb i Telemarkforskning.

Grenlandssamarbeidet har kontor i rådhuset i Skien.

Publisert: 06.02.2019 10.32