Martin Røsaker fra Siljan er Skandinavisk mester!

Lørdag 3. september tok Martin gull både individuelt, i juniorklassen og i lag-junior i haglegrenen Nordisk Trap!

Martin Røsaker var i den Norske delegasjon på 25 utøvere fra skytter-foreninger fra hele landet som hadde kvalifisert seg til den nordiske landskampen i Nordisk Trap.

I tillegg sikret det norske laget som Martin er en del av, vandrepokalen for fjerde året på rad. Dette skjedde i årets Nordiske Trap-landskamp som foregikk i Songdalen i Kristiansand, med Leirdueklubben der som arrangør.

Martin sin interessen for leirdueskyting startet da han i 2017 for første gang skøyt hos Siljan JFF i Almedalen. På spørsmål om dette er en sport for alle svarer han absolutt - de fleste Jeger og fiskeforeninger har som regel lånehagler som alle kan prøve, og da vil man få instruering og hjelp. Dette er i hvertfall et tilbud hos Skien JFF på Veidabu, hvor Martin nå er medlem. Målet til Martin fremover er å hevde seg som senior når han går over fra junior.

Ordfører Kjell A. Sølverød stiller med blomst og gratulerer gullmesteren fra Siljan!

Martin Røsaker og ordfører Kjell A. Sølverød

Publisert: 23.09.2022 10.23