To nye Covid-19 smittetilfeller i Siljan

Tilsammen er det 4 Covid-19 positive i Siljan per i dag. Alle med milde symptomer.

Den ene tilfelle er knyttet til Midtbygda skole. Smittekilde er kjent. Alle nærkontakter er satt i 10 dagers karantene. De som er satt i karantene vil bli kontaktet av vårt smittesporingsteam for mer utfyllende informasjon. Siljan kommune velger å teste alle nærkontakter i dag. Testing av de berørte som er satt i karantene vil foregå i dag kl. 11 på kommunens teststasjon.  Om nærkontakter skulle få symptomer etter testing, skal de testes på nytt.

Målet er unngå skolestengning. Generelt anbefales det høy terskel for stenging av skoler. Skolene bør ikke stenges forebyggende.

Ingen nye tiltak ved Siljan sykehjem, matbutikker eller andre lag og organisasjoner.

Publisert: 03.12.2020 09.28