Siljan sin NM-vinner nr. 4 i år - tevler i Kaninhopping, Trine Holte!

To av Trine sine kaniner gikk til topps i NM i Kaninhopping!

Trine og samboer flyttet til Opdalen for noen å siden, det ble greit å observere hva som er fritidsaktiviteten der i gården - Kaninhopping! Det er tydelig at Trine har hatt interessen lenge, for hun var å se i TA allerede i 2005.

I 2019 ble hun altså NM vinner med to av sine Kaniner. Den ene heter Prestegravs Grand Champion HMS Dauntless som ble Norgesmester i lengde med et hopp på 210 cm. Kaninen som ble Norgesmester i Høyde, heter Bjørkebakkens Great Champion absolutte Incredible, hun hoppet 85 cm.

Trine fremhever det gode miljøet blant de som driver med Kaninhopping, de trener i all slags være og hjelper hverandre. Sverige og Danmark viser stor interesse for prestasjonene som blir oppnådd på Kaninhopping i Norge.

Også du fortjener en blomst fra kommunen, sier ordfører Kjell A. Sølverød, som er glad for, og imponert over mangfoldet av dyktige folk fra Siljan!

Publisert: 02.10.2019 14.43