Stort engasjement for innbyggerne

Ansatte i Siljan kommune har et stort engasjement for alle innbyggerne i målgruppen for våre tjenester!

Helseavdelingen

Helseavdeling har i løpet av sist uke kontaktet alle personer over 80 år. Ansatte ved helseavdelingen ringer opp og snakket med de eldre om hvordan de har det under denne krisen og om de er i behov av ekstra bistand. Brukere av tjenesten både inne pleie og forebyggende tjenester som ikke fysisk får besøk blir jevnlig kontaktet pr. telefon og fulgt opp på den måten.

Eldre beboere på sykehjemmet gis hjelp og mulighet til å snakke med sine pårørende via videochatt, noe som viser seg å fungere veldig bra. Det er laget noen kjøreregler for hvordan kontakt med beboerne på sykehjemmet og på Bofellesskapet skal skje nå, mens vi alle er opptatt av å begrense smitte. Les mer om det her.

Legekontoret er åpent, og er opptatt av å ivareta alle pasienter selv om de har gjort sine tilpasninger for å begrense smitte – det er bare å ringe 35942550 hvis du trenger legehjelp, helt som vanlig.

Skole, barnehage og voksenopplæringen

Ansatte i skole og barnehage har vært i kontakt med alle hjem. I skolen har læreren jevning kontakt med alle sine elever. Barnehagene har i disse dager vært ute og besøkt alle barna, de har hatt med seg sang og samtale og en liten påskeoverraskelse til hvert enkelt barn.

Morsmålsassistenten vår tar jevnlig kontakt med barn og foreldre i flyktningfamiliene, og vi har gode tolker som hjelper å få kommunisert informasjon og delt bekymringer på sitt eget språk i disse tider.

Biblioteket

Det er stille på biblioteket uten besøkende, og bøkene står der, ulest. Derfor åpner nå biblioteket for utlån av bøker, levert hjem på døra! Det er bare å enten logge seg inn via bibliotekets hjemmeside og bestille, eller sende epost til: biblioteket@siljan.kommune.no .

Biblioteket har mange digitale tilbud også, som Bookbites, Pressreader og Filmbib. Gå inn på siljanbibliotek.no - her kan du søke og reservere bøker og filmer.

Med hjerte for Siljan skal vi sammen komme gjennom en veldig spesiell tid!

Vask hender - hold avstand - og for all del ta vare på hverandre!

Publisert: 06.04.2020 13.52