17. mai i Siljan 2020

Nasjonaldagen skal feires, men på grunn av smittefaren for koronaviruset blir det en annerledes 17. mai feiring i Siljan i år.

Kommunen, årets 17.mai-komite og kirken har gått sammen om å lage en times lang video som legges ut på hjemmesiden til kommunen og kirken. Her får vi del i flere av de lokale tradisjonene på nasjonaldagen.

Det blir gudstjeneste fra kirken med sokneprest Dennis Larsen i spissen, kransnedleggelse og tale ved ordføreren, og tale for dagen holdes av Rolf Øverbø i år. I tillegg blir det både musikk og sanginnslag.

På 17. mai vil vi også invitere dere til å legge inn en hilsen, et bilde eller en videosnutt av hvordan du feirer dagen i Siljan på kommunens facebookside.

Så håper vi det kan blir en verdig og morsom feiring av 17. mai rundt omkring i Siljan, og oppfordrer alle til å markere dagen lokalt i sine hjem, på terrasser og i egen hage – ta på finstasen, heng opp flagg og pynt kaken. Og så tar vi ingen sjanser, men gjør det innenfor de anbefalingene helsemyndighetene gir!

Publisert: 28.04.2020 10.20