Karanteneregler og Selvtester

Siljan kommune følger de gjeldende nasjonale reglene for karantene. -  Og dette er kriteriene for å hente gratis selvtester.

Karanteneregler

Siljan følger de nasjonale regler for smittekarantene for nærkontakter.
Disse kan du lese om på helsenorge.no og på fhi.no

Det er kommunens smitteteam som tar avgjørelsen om det er mistanke om Omikronvariant. Dersom det er det, vil berørte parter få god informasjon.

Selvtester - snart tomt

Vi ber om at alle innbyggere i Siljan som henter selvtest utenfor NAV-kontoret på Siljansetneret er nøkterne når dere henter tester fordi det er snart tomt for tester - midlertidig. Det er bestilt flere tester, men vi har ikke fått bekreftet dato for levering av disse.

Dette er kriteriene for å hente test:

• For daglig testing av husstandsmedlemmer til smittede: 7 tester/person.
  • For testing av øvrige nærkontakter og delvaksinerte husstandsmedlemmer: 1 test/person.
  • For testing ved symptomer: 1 test/person.

Ved positiv selvtest ring Solveig Vestby, leder for smittesporingsteam på 477 07 169 for videre oppfølging.

Publisert: 08.12.2021 14.14