Koronasituasjonen i Siljan inn i det nye året

Kjære Siljanfolk! Godt nytt år!

Skolene og barnehagene

Barnehagene og skolene i Siljan har startet opp igjen etter juleferien, og fortsetter på gult beredskapsnivå, slik som før ferien. Alle elever og ansatte på skolene, samt ansatte i barnehagene er testet med selvtest før de kommer på jobb og skole. Disse testene har ikke avdekket nye smittede så langt.

Risikovurdering - siste tall

Ukentlig gjøres det en risikovurdering på koronasituasjonen i kommunen, og rapporten for uke 52 forteller at det forrige uke var 10 personer i isolasjon i Siljan, 34 personer ble testet med PCR-test for covid-19, og at det ble levert ut 556 hurtigtester, 408 av disse til til skole og barnehage. Risikonivået i kommunen ligger på scenario 2 (høyere smittenivå). Siljan har god kapasitet på testing, mens det forrige uke var utfordrende å gjennomføre smittesporingsarbeid med høye smittetall og fravær av personell.

Vaksine

Vi oppfordrer alle om å ta imot vaksine, enten det er din første, andre eller tredje dose! Du får tilbud om vaksine på sms, men mangler du en vaksine, og det har gått lang nok tid fra din forrige dose, ta kontakt med vaksinekoordinator på tlf.: 47707169 for å gjøre avtale om vaksinetime. Vi kaller inn alle over 18 år til 3. dose forløpende framover når det har gått over 20 uker siden forrige dose!

Positiv selvtest?

Dersom du får positivt svar på selvtest, ring koronatelefon 35 94 25 50 mandag-fredag mellom kl. 08:00-15:00. Dersom du får positiv selvtest i helgen, hold deg hjemme og ring koronatelefonen mandag morgen for videre oppfølging.

Så kjære Siljanfolk

Hold ut til så mange som mulig er gjennomvaksinert (oppnådd flokkimmunitet) og vi igjen kan slippe opp fra de strenge smitteverntiltaka❤

Hilsen helsetjenesten og smittevernlegen

Publisert: 04.01.2022 13.06