Koronasituasjonen i Siljan uke 6

Det er stabilt høy smittetrend i Siljan.

Lørdag 12. februar fjernet regjeringen blant annet krav om munnbind, en meter avstand og plikt til isolasjon ved sykdom. Les regjeringens pressemelding her

Smittede

61 nye koronasmittede forrige uke, 33 meldt inn med PCR tester, og 28 registrerte positiv selvtest via kommunens registreringssystem i Siljan.

Kommunens risikovurdering for uke 6 kan du lese her.

Tiltak

Selv om de fleste tiltakene nå er fjernet, er ikke pandemien over. Regjeringens vurdering er at vi nå skal kunne leve med covid-19 på en slik måte at det gir minst mulig belastning for enkeltindivider og for hele samfunnet. Nå må hver enkelt gjøre egne vurderinger.

Hvis du er i tvil om hvilke råd og regler som gjelder, har Helsenorge god informasjon om dette her.

Vaksine

Hvis du ikke har tatt koronavaksine, eller mangler en dose, ta kontakt med vaksinekoordinator på tlf.: 477 07 169 for å bestille time for vaksinering.

Barn som er født 2010-2016, og de som er født 2017 og har fylt 5 år, kan vaksineres mot covid-19 dersom foresatte ønsker det. Vaksineringen koordineres av skolehelsetjenesten og vil foregå på helsestasjonen. Bestilling vaksinetime ved år ringe helsesykepleier Linda Halvorsen på tlf.: 902 07 461.

Publisert: 14.02.2022 15.24