Ny kommuneoverlege i Siljan

Kari Merete Dalen er ansatt som 50 % kommuneoverlege og 50 % fastlege fra 1.oktober.

Kari Merete Dalen kommer opprinnelig fra Bø, men har nå bodd i Skien i over 10 år. Dalen er spesialist i arbeidsmedisin, og har siden 2018 arbeidet ved Arbeidsmedisinsk avdeling ved Sykehuset Telemark. I tillegg har hun jobberfaring fra ulike fagområder i sykehus, allmennmedisin og bedriftshelsetjeneste.

Kari Merete Dalen sier hun ønsker med sin erfaring og kompetanse å være en god rådgiver for kommunen, og bidra til at kommunen ivaretar sine oppgaver innen blant annet folkehelsearbeid, miljørettet helsevern, smittevern og helsemessig beredskap.

Hun sier også at hun håper å bidra til at vi som kommune arbeider systematisk og målrettet for at Siljan kommune fortsatt skal være en god plass å vokse opp, bo og leve. Kombinert med fastlegejobben ser hun frem til en spennende og svært variert arbeidshverdag. Hun har ledige fastlegeplasser.

Her ønsker kommunalsjef for Helse Heidi Vasdal kommuneoverlege Kari Merete Dalen velkommen utenfor Helse- og omsorgssenteret i Siljan.

Publisert: 06.10.2022 11.14