Oppfriskningsdose koronavaksine

Kommuneoverlegen i Siljan oppfordrer personer med underliggende sykdom i aldersgruppen 18-64 år å ta en oppfriskningsdose koronavaksine. Regjeringen har også besluttet å tilby personer i aldersgruppen 18-64 år uten underliggende risiko en ny oppfriskningsdose dersom de selv ønsker det.

Bakgrunnen for dette er at vi skal være bedre forberedt dersom smittesituasjonen skulle forverre seg fremover.

I sin siste risikovurdering skriver FHI at vi sannsynligvis får en ny bølge av covid-19 smitte i vinter. Samtidig kan vi risikere å få større smittebølger enn tidligere av andre luftveisvirus som influensa, RSV-infeksjon og kanskje også kikhoste.

Belastningen på sykehusene og kommunehelsetjenesten kan bli større enn normalt.

Ta kontakt med Siljan legekontor for bestilling av time for koronavaksine, telefonnummer 35942550.

Publisert: 22.11.2022 15.32