Til deg som har tatt PCR-test

De som har vært på kommunens teststasjon og tatt PCR-test blir kontaktet av smittesporingsteamet hovedsakelig via SMS. Denne kontakten vil skje innenfor vanlig arbeidstid, kl. 08:00-15:30, mandag til fredag.

Alle som har symptomer på korona bør holde seg hjemme og teste seg med selvtest.

Følgende personer anbefales en bekreftende PCR-test eller antigen hurtigtest tatt av helsepersonell:

• Har du ikke fått oppfriskningsdose (vaksinedose 3), kan du trenge en bekreftende test for å få gyldig koronasertifikat.
  • Barn under 16 år som tester positivt på selvtest, kan ta en bekreftende test.
  • Har du alvorlig svekket immunforsvar, bør du ta en bekreftende test.
  • Dersom du oppsøker helsehjelp og legen mener det skal tas en bekreftende test. Dette blir gjort der du får helsehjelp.

Registrer din positive selvtest!

Din positive selvtest kan bidra til å holde oversikt over smittesituasjonen ved at du registrerer den i kommunens smittesporingssystem.
Det gjør du her

Selvtest kan ikke brukes som dokumentasjon i koronasertifikat. Selvtester blir heller ikke rapportert inn til MSIS (Meldingssystem for smittsomme sykdommer).

Publisert: 10.02.2022 09.27