To nye smittet i Siljan

Det er utført over 40 tester for Covid-19 i forbindelse med siste smittetilfelle i Siljan, og så langt er det bekreftet 2 nye smittede i Siljan i dag.

Et tilfelle med kjent smittevei og et tilfelle hvor smittevei er foreløpig ukjent. Begge er elever ved Midtbygda skole.

En er elev ved 7. trinn, med kjent smittevei og denne har allerede oppholdt seg i karantene, så det er ingen nærkontakter utover husstanden.

En er elev i 3. trinn, smittesporing er gjort og nærkontakter satt i karantene. 3. trinn er allerede satt i karantene.

Totalt er det testet 95 i Siljan for Covid-19 denne uken.

Smittevernlege i Siljan, Ibrahim Ali Ismail, har vurdert at smittenivået i Siljan er lavt på nåværende tidspunkt. Denne situasjonen blir forløpende vurdert av smittevernlege og smittesporingsteamet i kommunen. Utstrakt bruk av ventekarantene kan benyttes i kommuner med høyt smittetrykk, men blir ikke benyttet i Siljan kommune på nåværende tidspunkt.

Regler for ventekarantene finner du her:

Publisert: 07.05.2021 15.27