Velkommen til ny barnevernleder i Siljan!

I disse dager gjør vår nye barnevernleder, Jan Erik Fredriksen, seg kjent med alle han skal jobbe med, og samarbeide med i Siljan kommune fremover.

Vi har bedt han presentere seg selv:

"Jeg heter Jan Erik Fredriksen, og er så heldig å få være barnevernleder her i Siljan kommune. Jeg er 48 år, bor i Skien med samboer, fostersønn, og en hund.

Hovedvekten av min arbeidserfaring er fra Bufetat, med ca 20 år institusjonsarbeid hvorav 10 år som avdelingsleder. De siste 3,5 år har jeg jobbet som rådgiver i Bufetat, Fosterhjemstjenesten i Telemark, hovedsakelig med opplæring av kommende fosterforeldre. Av utdanning er jeg barnevernspedagog, med videreutdanninger innen ledelse, rus og psykiatri, samt veiledning og coaching. Jeg liker å tilegne meg ny kunnskap.

Godt barnevern har potensiale til å vare gjennom generasjoner! Riktig hjelp til rett tid er med på å hjelpe barna og deres familier nå i dag, men vil også kunne påvirke hvordan omsorgsoppgaver løses av slekten i fremtiden. Tillit til barnevernet er viktig, og gir mulighet til å bli kjent med familier som er i behov av hjelp på et tidlig tidspunkt, slik at familien helst får til omsorgsoppgavene med en mindre inngripen fra det offentlige.

Jeg er spent, og ser frem til å ta fatt på oppgavene som venter, samt til å bli kjent med alle samarbeidspartnere og andre i kommunen.»

Velkommen til Siljan!

Portrett av barnevernleder Jan Erik Fredriksen

Kontaktinfo:
Jan Erik Fredriksen
Barnevernleder
Tlf.: 906 29 092
Epost: jan.erik.fredriksen@siljan.kommune.no

Finn mer informasjon om barnevernet i Siljan her

Publisert: 17.02.2023 13.37