Velkommen til Tormod - ny rektor ved Siljan ungdomsskole

Elevene kommer tilbake fra sommerferie 21. august, men ny rektor har allerede begynt å gjøre seg kjent med sin nye arbeidsplass i Siljan kommune i disse dager.

Her kan du bli litt mer kjent med Tormod Ludvigsen, som selv sier at han ønsker å bidra til trygghet, inkludering og trivsel for ungdomsskoleelevene i Siljan!

«Jeg heter Tormod Ludvigsen, og bor i Holmestrand sammen med min kone og våre to sønner på 16 og 22 år. I fritiden liker jeg å være sammen med venner, og ikke minst å dra på turer med bobil, gjerne kombinert med fiske.

Jeg tok lærerutdannelse da jeg var 30 år gammel, og jobbet som kontaktlærer i Sande kommune i flere år før jeg tok rektorutdannelse og ble rektor på en barneskole. Mine erfaringer fra skole er åtte år som lærer og elleve år som rektor.

De to siste årene har jeg jobbet som «Praktisk teknologilærer». Jeg bygget opp et verksted der elevene jobbet med moderne utstyr som laserkutter og 3D printere kombinert med elektronikk. Dette ble brukt til å designe egne prosjekter, og der elevene får egendesignet produkt som er funksjonelt. Det å gi elevene oppgaver som de føler de eier, at dette gir mening og at de opplever mestring er noe jeg fikk se og føle på disse to siste årene.

Som utdannelse har jeg tre år på elektro, og i tillegg har jeg gått elektronikklinje og tømrer. Jeg har jobbet som elektriker og har elektrikersertifikat.

Nå kjente jeg at tiden er inne for å jobbe som skoleleder igjen, og da jeg så at det var ledig stilling i Siljan valgte jeg å søke. Jeg håper jeg kan bidra med min kompetanse og at vi sammen skal få alle de flotte ungdommene i Siljan til å føle trygghet, inkludering og trivsel.

Jeg gleder meg virkelig til å bli kjent med Siljan kommune, og ikke minst elever og ansatte ved Siljan ungdomsskole. «

VELKOMMEN!

Portrett av ny rekto på Siljan u-skole, Tormod Ludvigsen