Ladestasjon for el-bil i Siljan

Det har kommet ladestasjon for el-biler på det nye kollektivknutepunktet i Siljan sentrum!

Nå kan du ikke bare parkere bilen for å ta bussen videre, enten til en av de andre Grenlandsbyene eller til Oslo, men du kan også lade el-bilen din der!

Det har vært offisiell åpning av ladestasjonen. Ordfører Kjell A. Sølverød var glad for at nok en nyttig funksjon er knyttet til bypakkeprosjektet "Kollektivknutepunkt Siljan".

Siljan kommune har vært pådriver for å få til denne ladestasjonen. Plasseringen er gunstig, både i forhold til kollektivknutepunktet, men også at det er helt i sentrum, i nærheten av butikkene.

Kommunen stiller areal til disposisjon, og firmaet Fortum, Nordens største operatør av ladestasjoner for elbil har satt opp ladestasjonen. Fortum har over 1000 ladestasjoner langs norske veier - og nå også i Siljan! I retning Oslo er det Svarstad som er neste ladestasjon, og retning Grenland finner du ladestasjon i Skien.

Publisert: 17.04.2018 15.04