Vaksine, status og risikovurdering uke 29

Denne uken settes det 114 doser Pfizervaksine. Neste uke får vi 132 doser Pfizervaksine.

Koronavaksinering

Hver uke denne sommeren, bortsett fra uke 32, er det helsearbeidere på plass for å sette vaksiner. Derfor vil vi i løpet av sommeren ha gitt tilbud til alle innbyggere over 18 om vaksine og fått satt 1. dose på disse. Vaksineringen med 2. dose vil fortsette utover høsten.

Dersom du ikke har fått tilbud om vaksine og er bosatt i Siljan, ta kontakt med vaksinekoordinator Solveig Vestby på 477 07 169 så blir du satt opp til time!

Pr. uke 28 er det satt 1185 førstedoser Pfizer/AstraZeneca-vaksine, og 850 andredoser Pfizer-vaksiner i Siljan.

Status og risikovurdering

Ukentlig gjøres det risikovurdering for Siljan i forhold til håndteringen av Covid-19 og vurderinger som blir gjort.

For å gi deg et bilde av situasjonen i Siljan denne sommeruken, er dette den innrapporterte oppsummert risikovurdering for Siljan uke 29:
Kommunen ligger på risikonivå 1, Kontroll – Ingen eller få påviste, men mulighet for oppblussing.

• 1 person er i isolasjon og 4 i karantene
  • 21 personer er testet for Covid-19
  • Risikonivået blir beregnet ut fra smittesituasjonen siste 14 dager, og er stabilt.
  • God kapasitet på testing og smittesporing.
  • Opprettholder gult nivå i trafikklysmodellen for oppvekst, for barneskole, ungdomsskole og barnehage.
  • Følger nasjonale smittevernråd og tiltak, og har ingen lokale forskrifter.

Du kan lese hele risikovurderingen, og alle de andre ukentlige rapportene på kommunens koronaside her

Helsedirektoratet har samlet, og svarer på de vanligste spørsmålene om koronaviruset – klikk her
Folkehelsedirektoratets side fhi.no finner du nyttig info og artikler om koronaviruset, koronavaksinasjon og Koronasertifikat – klikk her

Publisert: 19.07.2021 12.53