Påskehilsen fra ordføreren

Hold kontakt med familie og venner i påsken - og finn gjerne andre måter å være sosial på enn å møtes fysisk!

Påsken i år blir annerledes for alle. Vi har nå de strengeste smitteverntiltakene, og vi bor midt mellom kommuner som opplever mye smitte. Derfor er det så viktig at vi spiller på lag og ikke utsetter hverandre for smitte!

Dette er kjedelig for alle, men så utrolig viktig at vi denne påsken holder  avstand, ikke har besøk, ikke samles mange mennesker. Jeg anbefaler deg å lese deg opp på regler og råd før fridagene, - du finner de her på kommunens koronainformasjonsside. Skulle det oppstå smitte i Siljan i løpet av påsken er smittesporingsteamet i Siljan i beredskap hele påsken.

Vi er heldige å ha to flotte matbutikker i bygda, som vil sørge for at vi får all den mat vi trenger, på en sikker måte. Kanskje vi skal koste på oss noe ekstra godt i år! Har du hytte, kan du reise dit, men bare sammen med de du bor sammen med, og husk å handle det du trenger her i Siljan.

Kirken har dessverre måttet avlyse alle sine gudstjenester i påsken, men de sender digitale gudstjenester. Gå inn på kirkens hjemmeside  – der finner du lenke til påskegudstjenestene.

På sykehjemmet kan de ta imot besøk hver dag heldigvis, men de har laget sine egne besøksrutiner vi må følge - de kan du lese her.

Vi skal heller ikke glemme det positive midt oppi alt - i Siljan kommune har vi satt 206 førstedose med Pfizer-vaksine, og 220 AstraZenecavaksiner. Dette er veldig bra! Selv om det går sakte, gir det allikevel håp! Her kan du lese mer om det vi vet om videre framdrift på vaksineringen i Siljan.

Det finnes flere hjelpetelefoner du kan kontakte hvis du synes det er i overkant vanskelig å takle dagene slik de er nå. Jeg kan anbefale både Mental Helse og Kors på Halsen for eksempel. De kan du snakke med i påsken også.

Da ønsker jeg alle en riktig GOD PÅSKE!

- Hold kontakt med familie og venner og finn gjerne andre måter å være sosial på enn å møtes fysisk -

Kjell A. Sølverød
ordfører

Fikk lyst til å dele disse kjempefine bildene Loppedåpan barnehage har laget - flinke unger, og voksne :-)! God Påske!

Publisert: 28.03.2021 13.55